choklademma

Alla inlägg under december 2012

Av emma - 31 december 2012 23:00

I ÅR HAR JAG:
[x] Skrattat.
[x] Gråtit.
[x] Varit busig.
[x] Dansat.
[x] Tränat.
[ ] Spytt.
[ ] Snusat.
[ ] Rökt.
[x] Blivit sårad.
[x] Sårat någon.
[ ] Åkt ambulans.
[x] Gjort illa dig.
[x] Varit kär.
[x] Kramat någon.
[x] Pussat någon.
[x] Gjort slut med någon.
[x] Blivit tillsammans med någon.
[ ] Åkt ambulans.
[x] Skadat mig.
[x] Gjort något jag aldrig kommer att glömma.
[x] Förlorat en vän.
[x] Lärt känna någon ny.
[x] Älskat någon.
[x] Hatat någon.
[x] Förändrats.

Av emma - 28 december 2012 17:38

Idag har jag varit hos mormor sen typ halv elva - elva.
Är fortfarande kvar
Ska sova här inatt xD
Jonna med flera kom på besök och vi har fikat och ätit :-)
Här busat och gosat med mitt kusinbarn alwin med :-D
Han är så söt xD

Av emma - 27 december 2012 22:12

har shoppat i kalmar idag :)

fyra tröjor

en klänning

ett skärp 

puder och en hårknutgrej ^^ 


aja , imon ska jag till mormor och morfar och träffa roliga människor :D 


kram :D 

 

Av emma - 26 december 2012 21:54

Idag vaknade jag vid ca elva ^^ 

gick direkt och gjorde mej iordning för vi ett var vi hos mormor och morfar :) 

åt mat och hade trevligt till klockan var 18.00 ^^ 

vi åkt hem men stannade i målilla och köpte pommes till kvällsmat ^^ 

sen har jag legat i sängen hela kvällen och kollat film och kikat lite på ansiktsboken. 

imon ska jag till kalmar och på fredag ska jag tillbaka till mormor och sova där :) 

jonna med flera kommer ju :D dom kommande dagarna kommer vara bra :) 


kram ! 


 

Av emma - 24 december 2012 20:16

Ja , idag var det julafton då och jag orkar inte lägga ut bilder på allt jag fick men 

tänkte skriva en lista på precis allt jag fått ^^ 

då kör vi igång :)

  • 6 chokladkartonger 
  • en stoor och snygg väggklocka 
  • öronhängen, armband och halsband
  • en liten keramik lucia
  • 3700kr 
  • nya hörsnäckor
  • tights
  • kudde + täcke
  • påslakan
  • ett par hemstickade sockar
  • två par knästrumpor
  • två par tofflor
  • ett tvål och deodorant kit
  • en stooor jävla mugg med indiskt te till 
  • en jätte snygg klänning
  • nagellack 
  • mobilfodral

ja ,det var nog allt :) 

kan också intyga att jag fick flest paket iår ^^ 

kram på er ! 

 

Av emma - 22 december 2012 21:15

idag vaknade jag upp bredvid min älskling ;) 

vi låg och kollade på film hela morgonen ^^ 

sen fick jag slå in en massa paket..

sen kollade vi på en film till.

mormor och morfar kom och vi fick lite fika på eftermiddagen. 

alex åkte hem vid halv fyra och så satt jag och pratade med mormor :P 

mamma har hunnit att färga håret på mej med ! kan säga att jag är mer svarthårig än rödhårig nu ^^ 

kollat på tv med mamma och pappa hela kvällen tills pappa såg att "tomten" hade varit och lämnat

fyra-fem stora kassar med julklappar xD 

jag får julklappar även iår ;)

nu sitter jag nere i mitt rum och kollar på körslaget. 

bra lördag ändå ^^ 


kram ! 


 

Av emma - 21 december 2012 21:00

Jorden skulle gått under idag !! men det gjorde den inte ;)


Min fredag var lat och lat igen ^^ 

nej men jag städade mitt rum lite och sen var jag barnvakt.

alex kom på eftermiddagen och han sov hos mej :) 

under kvällen så kollade vi på två filmer. 

första filmen såg jag själv för att alex spelade lite med felix. 

eller hjälpte honom med ett spel. 


kram !



Av emma - 20 december 2012 20:43

jahopp, då var det första dagen på jullovet :) 

börjar med att vakna förstås som man brukar.

vid två gick jag och tog en spruta. sista sprutan

Brukar inte gnälla för sprutor men den sista gjorde fan ont..
och inte nog med det så var den jävla tanten som tog den på mej både darrhänt och långsam...
nu gör det bara ont när jag höjer axeln lite.
vad gnällig jag låter känner jag xD

aj , åkte till farmor sen efter det och väntade på Ea :) 

när hon kom vid ca tjugo i fem så började vi göra kolor. 

vi blev klara vid ca sju och då hade vi gjort och vikt över 500 kolor...

och då har jag ätit en massa med innan vi la in dom i papprerna ^^ 

nu sitter jag och har musik på hög volym så jag vaknar till lite ;) 


kram ! 


Ea satte upp mitt hår med lite paketsnöre ^^ 

   

Ovido - Quiz & Flashcards